Kleuterschool

Sportdagopschool.be bouwt de door jullie gekozen locatie om in een echt speel-en sportparadijs. Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van zeer leuk en uitdagend sport- en spelmateriaal, eventueel in combinatie met een springkasteel of attractie. Het is de bedoeling om op jullie sportdag de kinderen onvergetelijke en leerrijke beweegmomenten te laten beleven.

De kleutersportdag is er voor kinderen van 1ste tot 3de kleuterklas en kan zowel voor een halve als een hele dag geboekt worden.

De activiteiten worden in onderling overleg samen gekozen en gaan door in een door jullie gekozen sportaccommodatie *(de school zorgt zelf voor de sportaccommodatie). Om de kwaliteit van de activiteiten (minimum 6 en maximum 12) te kunnen garanderen dient de school 1 begeleider per activiteit te voorzien. Dit kan door de kleuterjuf/meester of bereidwillige ouders/ grootouders gebeuren.

Mogelijke activiteiten zijn:

• Parachutespelen: leuke spelletjes en opdrachten met de reuzeparachute.
  • Bouwen van verschillende constructies: met de verschillende bouwmaterialen (reuzeblokken, octoplay, bekers, blokken)
  • Evenwichtsparcours: de kleuters gaan op ontdekking, testen en verbeteren hun evenwicht en beleven vooral veel plezier.
  • Fun met verschillende soorten ballen: experimenteren met verschillende soorten ballen (groot, klein, speciale vormen of speciale effecten).
  • Springkasteel met glijbaan: een springkasteel is altijd een topper op jullie sportdag.
  • Springkasteel ballenbad
  • Vissen vangen: wie wordt de beste visser van de klas ;-)?
  • Verschillende soorten fietsen: wij hebben verschillende loopfietsen, plasmacars, …
  • Klim en klauterparcours (met het materiaal van de school/turnzaal).
  • Ballonenhoek
  • Speelhoek: een vrij speelmoment voor de kinderen met een aantal leuke activiteiten. Deze wordt gemaakt met materialen die jullie niet gekozen hebben voor de sportdag.
  • Werpen en mikken: verschillende gooi en mikspelletjes (met ballen, pittezakken, frisbee’s,…)
  • Airtrack: springen, rollen, huppelen,… het kan allemaal op onze 15m lange airtrack (airtrack kan enkel binnen gebruikt worden)
  • IPS: Met de IPS-pionnen kun je eindeloos combineren! Je samen of tegen elkaar, in een team, één tegen één of in je eentje. De score wordt automatisch bijgehouden door het scorebord.
  • Bouncerbal: verschillende opdrachten met zachte knotsen en balletjes/schijven (vergelijkbaar met hockey).
  • Loop en tikspelletjes
  • Springen en rollen: springballen, rody hobbelpaard op wielen, scooter boards
sportdag kleuters