Lagere school

Sportdagopschool.be bouwt de door jullie gekozen locatie om in een echt speel-en sportparadijs. Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van zeer leuk en uitdagend sport- en spelmateriaal, eventueel in combinatie met een springkasteel of attractie. Het is de bedoeling om op jullie sportdag de kinderen onvergetelijke en leerrijke beweegmomenten te laten beleven.

De sportdag voor lagere scholen is er voor kinderen van 1ste tot 6de leerjaar en kan zowel voor een halve als een hele dag geboekt worden.

De activiteiten worden in onderling overleg samen gekozen en gaan door in een door jullie gekozen sportaccommodatie *(de school zorgt zelf voor de sportaccommodatie). Om de kwaliteit van de activiteiten (minimum 6 en maximum 12) te kunnen garanderen dient de school 1 begeleider per activiteit te voorzien. Dit kan door de klasjuf/meester, bereidwillige ouders/ grootouders gebeuren.

Mogelijke activiteiten zijn:

• Springkasteel met obstakels en glijbaan
  • IPS (interactive play): Met de IPS-kegels kan je eindeloos combineren! Je samen of tegen elkaar, in een team, één tegen één of in je eentje. De score wordt automatisch bijgehouden door het scorebord.
  • Picoo: Loop –en tikspelletjes in een modern jasje.
  • 6-kamp: verschillende uitdagende en soms ludieke opdrachten
  • Highland-games
  • Boogschieten
  • Knotshockey: een variant van hockey, op maat van kleinere kinderen. De sticks hebben een zachte bol in een soort piepschuim.
  • Airtrack: springen, rollen, huppelen,… het kan allemaal op onze 15m lange airtrack (airtrack kan enkel binnen gebruikt worden)
  • Klim en klauterparcours (met het materiaal van de school/turnzaal).
  • Lasershooting
  • Achery tag
  • Opblaasbare klimtoren of hindernissenbaan
  • Circustechnieken
  • Bouwen in estafettevorm (reuzeblokken, bekers, octoplay)
  • Parachutespelen
  • Reuze spelen (vb reuze 4 op een rij, sjoelbak, domino, reuze mikado, reuze jenga, reuzetwister…)
  • Piramides bouwen
  • Behendigheidsspelen: Verschillende posten met opdrachten die je algemene behendigheid aanspreken: werpspelen, balanceerplanken, mini-golf, …
  • Loop en tikspelen
  • Jagersmanden De uitdaging is om met je teamgenootjes zo snel mogelijk je eigen kleur bal in de mand te werpen die iemand van de tegenstander op de rug heeft, terwijl de tegenpartij hetzelfde doet en natuurlijk probeert te voorkomen dat jij scoort.
  • Klassieke balspelen (voetbal, Basketbal,…)
  • Baseball/ softball
  • Werpspelen zoals kubb, mölky
  • Samenwerkingsspelen in estafettevorm
  • Bumball
  • Frisbee
  • Kinball: Een leuke competitiesport met een reuzenbal. Teamwork staat centraal in dit spel. Iedereen is even belangrijk in het team, of je nu sportief bent of niet.
  • Poullball
  • Tag Rugby